Extrait.

Des dizaines de milliers de photographies faites entre 2009 et 2018. Stockées sur des disques durs, éparpillées sur des serveurs à travers le monde, entremêlées dans un flux rassemblant créations, souvenirs, paysages, portraits, rencontres, voyages, ratés...

Comment passer du chaos à un agencement ? A force d’étirer, de bousculer, de malaxer, de tenter, de mélanger, un premier agencement émerge durant une recherche menée à l'Ecole Nationale Supérieure de Photographie d'Arles en 2018.

Parmi ce vaste corpus, j'ai sélectionné et associé des images qui relèvent d'une certaine insouciance, d'un goût pour la fête et le travestissement, entendus comme des moyens d'accéder à une forme d'émancipation de l'individu. En se libérant de la chronologie des prises de vues, de la narration sur les images, leur agencement révèle des liens formels.

La nature de l'espace extérieur choisi pour cette installation, à la fois précaire, ouvert et propice à la suspension, invite le•la passant•e à porter son regard sur les images tel qu'il•elle pourrait le faire dans un espace dédiée à l'art. Ce collage s'inscrit dans une démarche de réappropriation de l'espace public, trop souvent occupé par des images publicitaires.

Only things from the heart deliver. And all that thought-up stuff will always just be thought-up stuff. ” Wolfgang Tillmans.

Extract.

Tens of thousands of photographs taken between 2009 and 2018. Stored on hard disks, scattered on servers around the world, intertwined in a flow gathering creations, memories, landscapes, portraits, encounters, travels, failures...

How to move from chaos to an arrangement? By stretching, pushing, pushing, kneading, trying, mixing, a first arrangement emerges during a research carried out at the Ecole Nationale Supérieure de Photographie d'Arles in 2018.

Among this vast corpus, I have selected and associated images that reflect a certain carelessness, a taste for celebration and disguise, understood as means of accessing a form of emancipation of the individual. By freeing themselves from the chronology of the shots, from the narrative of the images, their arrangement reveals formal links.

The nature of the outdoor space chosen for this installation, which is at the same time precarious, open and conducive to suspension, invites the passer-by to look at the images as he or she could in a space dedicated to art. This collage is part of a process of reappropriation of public space, too often occupied by advertising images.

"Only things from the heart deliver. And all that thought-up stuff will always just be thought-up stuff. "Wolfgang Tillmans.

 

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